Jude a Noe sú dvojčatá, ktoré majú spoločný nie len prenatálny vývoj, ale aj myseľ a dušu. Autorka nádherne ukazuje, ako sa mladý človek vyvíja fyzicky aj emocionálne. Nie vždy si uvedomujeme blízkosť svojho súrodenca a nie sme vďační za to, že ho máme a neprejavujeme lásku, akú by si zaslúžil. Vznikajú z toho medzi nami zbytočné problémy, ktoré sa dajú vyriešiť v tých lepších prípadoch jednoduchým rozhovorom. Títo dvaja hlavní hrdinovia sú jasným dôkazom toho, že klamstvo a závisť môžu zničiť niekomu celý život.

Veľmi mi imponuje postava Oscara. Ja ho vnímam ako lepidlo...ako niekoho, kto tam stopercentne patrí a kto spája rozdelených súrodencov aj keď nevedomky. Nie som si úplne istá, že č je on ten, kto zachraňuje, ale ho zachraňuje Jude či sochár či ktokoľvek iný. Je to ten typ človeka, ktorý vám je hneď na začiatku spoznávania sympatický, a predsa je to človek s chybami, ktoré sú nemalé. Jeho charakter je neskutočne skvele prepracovyný a páči sa mi to. Neviem, aký bol autorkin zámer, ale práve Oscar je pre mňa ako čitateľa pevný bod, ktorý mi spojil viaceré kapitoly do súvislého príbehu a pomohol mi mnohé pochopiť.

Počas čítania zistíte, že ste sa možno aj zamotali a neviete, čo sa to práve odohráva a aký to má súvis s predošlým rozprávaním. Nedajte sa odradiť, je to len párstránková záležitosť. Inak, je naozaj pôsobivé, ako sa rozprávačí striedajú. Ide o ja-rozprávanie (moje obľúbené, už som spomínala) a narátormi sú práve dvojičky, okolo ktorých sa vlastne točí celý príbeh. Vnímame pocity násťročných, ich problémy a zložité situácie, s ktorými sa musia vysporiadať. Je to veľmi poučné, pretože ak máte vo svojom okolí nepochopeného tíneďžera, ste na správnej adrese.

Ak milujete ľúbostné príbehy, nebudete sklamaní. Láska vo všetkých podobách... to som spomínala na začiatku a Nelson to dodržiava. Nechcem veľa prezradiť, no stretnete sa s mladými homosexuálmi, rozvodom, láskou v staršom veku a mladou jemnou láskou. Nakoľko je to kniha pre mladšie ročníky, ukážky z červenej knižnice nečakajte.

Inak celkové vydanie knihy na mňa veľmi zapôsobilo. Naoko nevýrazná jednoduchá väzba ukrýva strany ako z denníka, prázdne strany, čierne strany.... Je to veľmi zaujímavé. Spojenie s výtvarným umením cítime doslova na každej stránke. Šmuhy, malé obrázky... Najviac  je toto spojenie viditeľné vtexte, nie len tým, že hlavný predstavitelia umením doslova žijú, ale máte ako čitateľ možnosť vidieť obrazy v ich hlavách... Noe ponúka názov každého obrazu vzniknutého v jeho hlave a čitateľ podľa svojej fantázie obraz "vytvorí". Skvelé :)

Takže, ak si chcete rozdeľovať svet a dostať Slnko, neváhajte a siahnite po tejto inšpirujúcej knižke. Ja som veľmi rada, že som sa k nej dostala.
Moje hodnotenie:   odporúčam

😊  😊  😊  😊  😊