Recenzia: Navždy (Maya Sinay)

Viacerí z nás to sledovali. Lesk, krása, sláva, najlepšie šaty, najvyberanejšej jedlá... Svadba Harryho a Meghan znova prinútila rojkov veriť v lásku, šťastie a skutočnosť, že rozprávky nie sú len v knihách. Verím tomu, že spolu prežijú štastný život. Ale čo ak sa tá vaša rozprávka rozpadá a nie všetko je také rozprávkové, ako sa na prvý pohľad zdá? Fanny nehľadá rozprávkový koniec ani netúži po sláve či bohatstve. No nakoniec sa tomu aj tak nevyhne. Predtým si však prešla peklom...

Napísať v dnešnej dobe ženský ľúbostný román a mať úspech je podľa mňa veľmi ťažké. Konkurencia je silná, čitateľ náročnejší, dostať sa na trh môže niekedy znamenať aj to, že si knihy vydáte sami, lebo nemáte na výber tak ako táto talentovaná autorka. Musím sa priznať, že kým ma neoslovila a nenavrhla spoluprácu, nepoznala som ju. No teraz som zvedavá na ďalší príbeh, ktorý vyjde z jej pera.

Ak ste sa ku knižke Navždy  dostali, držíte v rukách prvý diel tzv. romantickej Bielej série, takže ak správne predpokladám, naozaj sa môžeme tešiť na novú knižku. Ak si potrpíte na vizuálnu stránku diela, obálka vás zvlášť neosloví. Jednoduché sivé ozdobné lemovanie na bielom podklade s modrým názvom diela. Neodkladajte ju len pre nedostatok farieb na prebale, je to zámer autorky a to podstatné je aj tak vo vnútri, takže neváhajte knižku otvoriť. Tu musím skutočne podotknúť, že pokiaľ si čitateľ vyberá dielo podľa obálky, zrejme nebude s jednoduchosťou tejto spokojný. Mne však imponuje a už od začiatku som bola zvedavá, čo tajomné sa skrýva vo vnútri a tu sa autorka zahrala s mojou fantáziou, čo veľmi oceňujem.

K vonkajšej kompozícii asi len toľko, že je členená na kapitoly, ktoré nie sú označené ani číslom ani názvom, ale ornamentom, ktorý lemuje obálku, čo je tiež veľmi zaujímavý prvok a odlišuje dielo od mnohých ostatných. Čo sa týka vnútorného členenia, zastavím sa pri niekoľkých pre mňa významných postavách a momentoch.

Hlavná postava Funny na mňa pôsobí ako obyčajný typ mladej ženy hľadajúcej svoje šťastie v živote. Musím sa priznať, že po tom, ako som čítala o hrdinkách právničkách, asistentkách, princeznách a pod., bola športovkyňa príjemným osviežením. Myslím, že jej chýba sebavedomie, ktoré by jej v mnohých situáciách mohlo pomôcť. Veľmi ju ovplyvnil vzťah s bývalým priateľom, no ostatní muži v jej živote zohrávajú skôr pozitívnu úlohu.

Rada by som vyzdvihla motív násilia, ktorý silno vystupuje za osudmi hlavných predstaviteľov a ovplyvnil ich osobnosť a správanie. Je zaujímavé sledovať, ako rôzne druhy násilia (domáce násilie, násilie páchané na partnerovi, šikana v práci...) vstupujú do života ľudí a oni sa s tým musia vyrovnať, ak chcú žiť ďalej. Veľmi cítiť autorkin postoj k násiliu, odmieta ho a odsudzuje ľudí, ktorí ho praktizujú z akýchkoľvek dôvodov.

Aby som spomenula hlavný motív diela a to je láska, musím nadviazať na začiatok recenzie. Kráľovskú svadbu som nespomínala náhodou. Celý príbeh mi tak trochu pripomína film Princ a ja, kedy "obyčajné" dievča dostane super úžasného bohatého chlapa. Tu mi nedá podotknúť, že dej je tak trochu jednoduchý na môj vkus, dokonca sa vyvíjal veľmi predvídateľne, no pri všetkých starostiach, ktoré teraz mám, to bola príjemná oddychovka.

Takže, ak si chcete trochu zarojčiť, či hľadáte lásku, určite siahnite po knižke Navždy. Keby som mala viac času, zhltla by som ju za dve hodiny. Veľmi sa teším na ďalšiu knižku od tejto autorky. Dúfam, že už budem mať na ňu viac času a vychutnám si ju v pohodičke :)
Moje hodnotenie: odporúčam

😊 😊 😊 😊 -

Kategória: novodobý ľúbostný román