Minirecenzia: Výnimočná krása (Tamera Alexanderova)

Ako niekto sa narodíme a potom sa z nás niekto stane. Niekdy to býva tak, že sa už narodíme tým, kým sa vlastne musíme stať a niekedy zas z nás vyrastie človek, ktorým by sme nikdy netušili, že raz budeme. Život je v mnohých ohľadoch taký zložitý a často si kladieme otázku, že prečo by to tak malo byť. Aj keď máme vlastne len dve možnosti: buď to bude tak, ak9mchcem ja alebo sa stane to, čo odo mňa chcú resp. očakávajú druhí. A možno v tej jednoduchosti sa nachádza zložitosť života.

Myslím, že takto nejako zamýšľali aj hlavní protagonisti tohto príbehu. Ak čakáte nejakú prešpekulovanú fabulu, musím vás sklamať. Dej je veľmi jednoduchý a celkom predvídateľný, takže sa nemusíte báť, že sa stane niečo neočakávané. Už v úvode je jasné, kto a s kým a prečo... Nemám toto veľmi rada, lebo to značne ohraničuje pole pôsobnosti mojej fantázie, ale ako rozbeh po dlhej odmlke od kníh mi to vekmi dobre padlo.

Ani rozvoj hlavnej postavy nie je veľmi zrejmý. Eleonor je stále jednoduchou ženou, ktorá samu seba označuje za priemerne peknú a ani nečaká, že by uzavrela nejaké výhodné manželstvo a o láske ani nesníva. Napriek tomu sa jej ponúkne aj jedno aj druhé no a hádajte, ktorú možnosť si vyberie? Správne :) Za to z jej nápadníka, prelietavavého Marcusa, sa stane pod vplyvom tejto odvážnej ženy dobrosrdečný, pozorný, šľachetný a verný ašpirant na manžela. Takze toľko...

Časopriestorovo je dielo situované pre autorku tradične do sídla Belmont a konkrétne ide o povojnové roky po občianskej vojne. Ako každá kniha, kde sa spomína vojna, aj táto je smutná a ukazuje nám, ako žili vdovy po padlých vojakoch a ako sa museli pretĺkať životom samy bez manželov. Bieda a hlad žien a detí chytí za srdce nejedného čitateľa. Na druhej strane dať jednému z protagonistov titul von Habstburg mi príde trosku cez. Neviem síce, nakoľko je to pravdepodobné, ale autorka sama opisuje tento svoj krok ako vlastne umelecké spracovanie tejto rodiny. (Viac info v poznámke autorky na st.526) Okrem toho preklad a štylizácia niektorých nemeckých viet je žalostná, no neviem, komu tento problém vlastne pripísať.

Dúfam, som som Vám vďaka môjmu pohľadu trošku priblížila. Budem rada, ak mi po prečítaní dáte vedieť, ako sa Vám dielo páčilo. Budem sa na to tešiť. Prajem príjemný čitateľský zážitok.

Moje hodnotenie:          odporúčam
                       😊 😊 😊 😊 😊

Kategória: ľúbostné a historické romány
ISBN: 978-80-89822-20-1
Počet strán: 537 s.
Vydavateľstvo: i527.net

Moja posledná recenzia: Tisíc chlapčenských bozkov

Recenzia: Maliarova dcéra (Julie Klassenová)

Keď sa mladé dievča zamiluje, môže to mať neblahé následky. Niekedy musí bojovať o svoju lásku, inokedy zase odchádza so zlomeným srdcom. Vtedy jej ťažko vysvetlíte, že sa niečo nové naučila a čaká ju vyvolený, ktorý ešte ani nevie, že existuje. Ak sa ale celá situácia skomplikuje nechceným dieťaťom, je potrebné to čo najskôr vyriešiť. V dnešnej dobe dievčaťu bez problémov pomôžu rodičia a priatelia, ak je taká možnosť, či iná organizácia. Za čias Jane Austenovej by bola mladá dáma vylúčená zo spoločnosti a odkázaná len sama na seba. Klassenová nepochybne opäť predviedla svoj talent a ja ako jej veľký fanúšík to veľmi oceňujem. Príbeh ma zaujal už na začiatku. Vstupujeme in medias res a hneď sa ocitáme zoči voči problému, ktorý toto neohrozené žieňa musí vyriešiť - tehotenstvo bez manželstva. Do toho celého sa zamotá brat otca dieťaťa a celú situáciu vyrieši. Tu upozorňujem mojich sledovateľov na fakt, že celé riešenie mi pripadá nereálne. Akokoľvek zaujímavo je podaná zápletka,

Recenzia: Samoľúby vojvoda (Georgette Heyerová)

Ako som na tomto blogu už veľakrát spomínala, mám rada historické romány a ľúbostné príbehy typu Jane Austenová alebo sestry Br önteové... Takisto veľmi inklinujem k svetovému realizmu. Preto, keď som držala v knižnici túto knižku v ruke, vedela som, že sa mi bude páčiť. Príbeh je naozaj nenáročný. Zachytáva vzťahy mužov a žien v Anglicku so zameraním sa na slušné správanie a dodržiavanie etikety. Celý dej sa začne jednoduchým hľadaním životnej družky pre tak trochu namysleného vojvodu, skomplikuje sa cestou do Paríža a nakoniec všetko dobre dopadne a vyrieši sa to v poslednej kapitole. Skutočne niečo, čo vám prispeje k poobedňajšiemu oddychu za chmúrnych jarných dní, tak ako to bolo u mňa.  Hlavná postava Phoebe je klasicky silnou hrdinkou s názorom a predstavou, že na to, aby bola úspešná a sebestačná, muža naozaj nepotrebuje. Vo svojej podstate má pravdu, ale len dovtedy, kým sa nezamiluje a uvedomuje si, že napriek peniazom, ktoré si dokáže sama zaobstarať, nebude bez neh

Recenzia: Psia duša (W. Bruce Cameron)

"Neexistujú zlí psi, iba zlí ľudia. Psi potrebujú len lásku." Niekedy sa sama zamýšľam nad tým, čo sa s mojou dušou stane po smrti. Napadá mi niekoľko scenárov a to, že sa po smrti dostanem do iného tela, kým nesplním svoje poslanie, sa mi celkom pozdáva. Veď každý potrebuje nájsť zmysel života, inak by a na tomto svete zbláznil. A čo psi? S nimi je to ako? Priznávam, že knihu som si kúpila, lebo bola v zľave a ja som potrebovala doplniť objednávku, aby som mala poštovné zadarmo. Veľa ľudí ju chválilo, bola dokonca aj sfilmovaná, trailer sa mi páčil, tak som si povedala: Prečo nie? Na začiatku čítania som bola síce trochu skeptická a neverila, že sa dostanem až na koniec, ale potom som ju hltala. Nečakajte žiaden silný strhujúci príbeh, pri ktorom budete srdcervúco plakať. Kniha má nádhernú myšlienku a aj autorovi sa ju podarilo podať celkom sľubne, no nie je to trhák, na ktorý budete spomínať ešte veľa rokov. Jednoduché súvetia aj najlenivejšiemu čitateľovi