Preskočiť na hlavný obsah

Recenzia: Ako vyliečiť zlomené srdce (Anna Bellová)

Predstavte si sobotné poobedie, ktoré môžete stráviť sama doma. Vonku prší a je chladno a vy sa schúlite pod deku v spálni alebo obývačke a zapnete si telku. Prvé, čo vám napadne, je pozrieť si nenáročný film a, to preto že sme ženy, nejaký sladký, ktorý by vás nemusel nútiť premýšľať, mal by šťastný koniec a vy by ste sa cítili milovaná. 
Presne takto si predstavujem náladu, ktorú by vo mne vyvolal film podľa tejto knihy. Musím sa priznať, že veľmi neobľubujem diela zasadené do dnešných čias, ale to len preto, lebo odrážajú v podstate každý pocit či vzťah alebo prežívanie, ktorému je dnešný človek vystavený a práve to je niekedy najsmutnejšie. Tento román mi ale vrátil trochu ľahkej romantiky do života.
Dielo sa v podstate čítalo samo. Obracala som stranu za stranou rýchlejšie, ako som si pôvodne myslela. Autorka svojím jednoduchým a ľahkým spôsobom rozprávania upúta hneď na začiatku. Veľmi sa mi páči, že nezaťažuje čitateľa zdĺhavými opismi postáv, prostredia či deja, ktorý s hlavnou líniou nemá veľa spoločné. Preto nemáte pocit nudy a tešíte sa, čo sa stane v ďalšej kapitole a vôbec vám neprekáža, že už je niekoľko hodín po polnoci. Ja-rozprávanie vám pomôže vcítiť sa lepšie do pocitov hlavnej hrdinky.
Práve Abi je žena, ktorá by mohla byť vzorom pre každú ženu, ktorá zažije nezmyselný a nevysvetliteľný rozchod. Na začiatku sa mi podobala na akúkoľvek zrútenú a odvrhnutú zúfalku, ktorá bude svojmu bývalému aj päty bozkávať, len aby ju prijal späť. Zoznam, ktorý aj keď nebol jej, jej pomohol, aby sa z nej stala sebavedomá veselá nezávislá žena, ktorá si váži samú seba a nenechá za seba rozhodovať iných.

K tejto skutočnosti ma priviedlo nie len plnenie úloh, ale aj pracovné problémy, ktoré zvládla na výbornú. Myslím si, že to, že autorka pridala aj nejaké situácie z práce hlavnej protagonistky, nám malo len podčiarknuť tú jej bezradnosť a potom zvládnutie všetkých problémov. Považujem to za skvelú vsuvku do deja.
Dielo sa delí na dvadsaťosem kapitol, prológ a epilóg. Kapitoly sa na prvý pohľad zdajú dlhé, no ani neviete ako, prelúskate sa cez ne v podstate rýchlosťou svetla. Dialógy sú krátke, repliky v skratke vystihujú všetko, čo postava potrebuje povedať.
Kniha sa mi do rúk dostala v podstate náhodou práve na Valentína a možno práve čaro tohto magického dňa jej pomohlo vzbudiť u mňa taký záujem. Ako príjemné oddychové čítanie knihu ale odporúčam.
Moje hodnotenie:   odporúčam
                   😊  😊  😊  😊  😊

Kategória: novodobý ľúbostný román
Počet strán: 370 s.
Jazyk: slovenský
ISBN: 978-80-566-0078-8
Vydavateľstvo: Motto

Knihu som mala zapožičanú z Krajskej knižnice v Žiline, ale kúpite ju aj na Martinus.sk alebo TU.

Moja posledná recenzia: Tajný mandarín (Sara Sheridanová)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Recenzia: Samoľúby vojvoda (Georgette Heyerová)

Ako som na tomto blogu už veľakrát spomínala, mám rada historické romány a ľúbostné príbehy typu Jane Austenová alebo sestry Br önteové... Takisto veľmi inklinujem k svetovému realizmu. Preto, keď som držala v knižnici túto knižku v ruke, vedela som, že sa mi bude páčiť. Príbeh je naozaj nenáročný. Zachytáva vzťahy mužov a žien v Anglicku so zameraním sa na slušné správanie a dodržiavanie etikety. Celý dej sa začne jednoduchým hľadaním životnej družky pre tak trochu namysleného vojvodu, skomplikuje sa cestou do Paríža a nakoniec všetko dobre dopadne a vyrieši sa to v poslednej kapitole. Skutočne niečo, čo vám prispeje k poobedňajšiemu oddychu za chmúrnych jarných dní, tak ako to bolo u mňa.  Hlavná postava Phoebe je klasicky silnou hrdinkou s názorom a predstavou, že na to, aby bola úspešná a sebestačná, muža naozaj nepotrebuje. Vo svojej podstate má pravdu, ale len dovtedy, kým sa nezamiluje a uvedomuje si, že napriek peniazom, ktoré si dokáže sama zaobstarať, nebude bez neh

Recenzia: Maliarova dcéra (Julie Klassenová)

Keď sa mladé dievča zamiluje, môže to mať neblahé následky. Niekedy musí bojovať o svoju lásku, inokedy zase odchádza so zlomeným srdcom. Vtedy jej ťažko vysvetlíte, že sa niečo nové naučila a čaká ju vyvolený, ktorý ešte ani nevie, že existuje. Ak sa ale celá situácia skomplikuje nechceným dieťaťom, je potrebné to čo najskôr vyriešiť. V dnešnej dobe dievčaťu bez problémov pomôžu rodičia a priatelia, ak je taká možnosť, či iná organizácia. Za čias Jane Austenovej by bola mladá dáma vylúčená zo spoločnosti a odkázaná len sama na seba. Klassenová nepochybne opäť predviedla svoj talent a ja ako jej veľký fanúšík to veľmi oceňujem. Príbeh ma zaujal už na začiatku. Vstupujeme in medias res a hneď sa ocitáme zoči voči problému, ktorý toto neohrozené žieňa musí vyriešiť - tehotenstvo bez manželstva. Do toho celého sa zamotá brat otca dieťaťa a celú situáciu vyrieši. Tu upozorňujem mojich sledovateľov na fakt, že celé riešenie mi pripadá nereálne. Akokoľvek zaujímavo je podaná zápletka,

Recenzia: Psia duša (W. Bruce Cameron)

"Neexistujú zlí psi, iba zlí ľudia. Psi potrebujú len lásku." Niekedy sa sama zamýšľam nad tým, čo sa s mojou dušou stane po smrti. Napadá mi niekoľko scenárov a to, že sa po smrti dostanem do iného tela, kým nesplním svoje poslanie, sa mi celkom pozdáva. Veď každý potrebuje nájsť zmysel života, inak by a na tomto svete zbláznil. A čo psi? S nimi je to ako? Priznávam, že knihu som si kúpila, lebo bola v zľave a ja som potrebovala doplniť objednávku, aby som mala poštovné zadarmo. Veľa ľudí ju chválilo, bola dokonca aj sfilmovaná, trailer sa mi páčil, tak som si povedala: Prečo nie? Na začiatku čítania som bola síce trochu skeptická a neverila, že sa dostanem až na koniec, ale potom som ju hltala. Nečakajte žiaden silný strhujúci príbeh, pri ktorom budete srdcervúco plakať. Kniha má nádhernú myšlienku a aj autorovi sa ju podarilo podať celkom sľubne, no nie je to trhák, na ktorý budete spomínať ešte veľa rokov. Jednoduché súvetia aj najlenivejšiemu čitateľovi