Recenzia: Ako vyliečiť zlomené srdce (Anna Bellová)

Predstavte si sobotné poobedie, ktoré môžete stráviť sama doma. Vonku prší a je chladno a vy sa schúlite pod deku v spálni alebo obývačke a zapnete si telku. Prvé, čo vám napadne, je pozrieť si nenáročný film a, to preto že sme ženy, nejaký sladký, ktorý by vás nemusel nútiť premýšľať, mal by šťastný koniec a vy by ste sa cítili milovaná.
Presne takto si predstavujem náladu, ktorú by vo mne vyvolal film podľa tejto knihy. Musím sa priznať, že veľmi neobľubujem diela zasadené do dnešných čias, ale to len preto, lebo odrážajú v podstate každý pocit či vzťah alebo prežívanie, ktorému je dnešný človek vystavený a práve to je niekedy najsmutnejšie. Tento román mi ale vrátil trochu ľahkej romantiky do života.
Dielo sa v podstate čítalo samo. Obracala som stranu za stranou rýchlejšie, ako som si pôvodne myslela. Autorka svojím jednoduchým a ľahkým spôsobom rozprávania upúta hneď na začiatku. Veľmi sa mi páči, že nezaťažuje čitateľa zdĺhavými opismi postáv, prostredia či deja, ktorý s hlavnou líniou nemá veľa spoločné. Preto nemáte pocit nudy a tešíte sa, čo sa stane v ďalšej kapitole a vôbec vám neprekáža, že už je niekoľko hodín po polnoci. Ja-rozprávanie vám pomôže vcítiť sa lepšie do pocitov hlavnej hrdinky.
Práve Abi je žena, ktorá by mohla byť vzorom pre každú ženu, ktorá zažije nezmyselný a nevysvetliteľný rozchod. Na začiatku sa mi podobala na akúkoľvek zrútenú a odvrhnutú zúfalku, ktorá bude svojmu bývalému aj päty bozkávať, len aby ju prijal späť. Zoznam, ktorý aj keď nebol jej, jej pomohol, aby sa z nej stala sebavedomá veselá nezávislá žena, ktorá si váži samú seba a nenechá za seba rozhodovať iných.

K tejto skutočnosti ma priviedlo nie len plnenie úloh, ale aj pracovné problémy, ktoré zvládla na výbornú. Myslím si, že to, že autorka pridala aj nejaké situácie z práce hlavnej protagonistky, nám malo len podčiarknuť tú jej bezradnosť a potom zvládnutie všetkých problémov. Považujem to za skvelú vsuvku do deja.
Dielo sa delí na dvadsaťosem kapitol, prológ a epilóg. Kapitoly sa na prvý pohľad zdajú dlhé, no ani neviete ako, prelúskate sa cez ne v podstate rýchlosťou svetla. Dialógy sú krátke, repliky v skratke vystihujú všetko, čo postava potrebuje povedať.
Kniha sa mi do rúk dostala v podstate náhodou práve na Valentína a možno práve čaro tohto magického dňa jej pomohlo vzbudiť u mňa taký záujem. Ako príjemné oddychové čítanie knihu ale odporúčam.
Moje hodnotenie:   odporúčam
                   😊  😊  😊  😊  😊