Minirecenzia: Krvavé jahody (Jíři S. Kupka)

Prišla úplne o všetko. Nie len v materiálnom zmysle slova, ale naozaj úplne všetko: dôstojnosť, rodinu, domov, hodnoty... Neostalo jej úplne nič, napriek tomu neprejavila zatrpknutosť ani nechuť do života. Nevzdala sa a dokázala sa aj z toho najhoršieho dostať síce s obrovskou ranou na tele a srdci, ale s osobnosťou, ktorá prekoná všetky prekážky.

Kniha ma zaujala hneď od začiatku. Už keď som si ju kupovala, vedela som, že sa od nej nebudem môcť odtrhnúť. Knihy s vojnovou tematikou a ešte k tomu historické romány sú pre mňa neodolateľná záležitosť. Obálka vo vás vyvolá zmiešané pocity, strach, hrôzu, des... Najviac mi imponuje citát: ,,Odpustiť môžem, ale nikdy nezabudnem." Už toto vás prinúti sa do knihy zahĺbiť. Celková vonkajšia kompozícia má zaujímavé časti: 1.Krížovou cestou, 2.Peklo, 3.Očistec a 4.Doma. Názvy kapitol odrážajú celkovú atmosféru knihy a červená ako farba krvi len podčiarkuje nadpis a zdôrazňuje časť príbehu, ktorý sa na ozajstné krvavé jahody zameriava.

Věra je mladé dievča, ktoré namiesto toho, aby sa zabávalo, parádilo a zaujímalo sa o veci typické pre mladé ženy, prežije dvadsať rokov v Rusku v gulagoch a v rôznych iných nútených prácach. Neviem si predstaviť, že sa niečo také stane mne. Ako by ste mohli žiť, ako sa začleniť potom naspäť do spoločnosti...??? Ako zvládnuť, že vaša matka vás chcela zabiť len preto, aby ste nemuseli trpieť a znášať všetko, čo vy len tušíte, no ona to s istotou vie. Zaujala ma odvaha oboch dievčat, no fascinoval ma aj čin ich matky, ktorá ich chcela zbaviť utrpenia vyslobodením smrťou.

Štýl písania je veľmi pútavý a pritiahne k sebe nejedného čitateľa. Veľakrát som mala oči zaliate slzami a nedokázala som sa odtrhnúť. Verila som, že napriek smutným udalostiam bude mať tento príbeh šťastný koniec. Relatívne šťastný koniec... Pretože dvadsať stratených rokov im nikto už nevráti.
Moje hodnotenie:  odporúčam

😊 😊 😊 😊 😊

Kategória: skutočné príbehy