Preskočiť na hlavný obsah

Recenzia: Navždy (Maya Sinay)


Viacerí z nás to sledovali. Lesk, krása, sláva, najlepšie šaty, najvyberanejšej jedlá... Svadba Harryho a Meghan znova prinútila rojkov veriť v lásku, šťastie a skutočnosť, že rozprávky nie sú len v knihách. Verím tomu, že spolu prežijú štastný život. Ale čo ak sa tá vaša rozprávka rozpadá a nie všetko je také rozprávkové, ako sa na prvý pohľad zdá? Fanny nehľadá rozprávkový koniec ani netúži po sláve či bohatstve. No nakoniec sa tomu aj tak nevyhne. Predtým si však prešla peklom...

Napísať v dnešnej dobe ženský ľúbostný román a mať úspech je podľa mňa veľmi ťažké. Konkurencia je silná, čitateľ náročnejší, dostať sa na trh môže niekedy znamenať aj to, že si knihy vydáte sami, lebo nemáte na výber tak ako táto talentovaná autorka. Musím sa priznať, že kým ma neoslovila a nenavrhla spoluprácu, nepoznala som ju. No teraz som zvedavá na ďalší príbeh, ktorý vyjde z jej pera.

Ak ste sa ku knižke Navždy  dostali, držíte v rukách prvý diel tzv. romantickej Bielej série, takže ak správne predpokladám, naozaj sa môžeme tešiť na novú knižku. Ak si potrpíte na vizuálnu stránku diela, obálka vás zvlášť neosloví. Jednoduché sivé ozdobné lemovanie na bielom podklade s modrým názvom diela. Neodkladajte ju len pre nedostatok farieb na prebale, je to zámer autorky a to podstatné je aj tak vo vnútri, takže neváhajte knižku otvoriť. Tu musím skutočne podotknúť, že pokiaľ si čitateľ vyberá dielo podľa obálky, zrejme nebude s jednoduchosťou tejto spokojný. Mne však imponuje a už od začiatku som bola zvedavá, čo tajomné sa skrýva vo vnútri a tu sa autorka zahrala s mojou fantáziou, čo veľmi oceňujem.

K vonkajšej kompozícii asi len toľko, že je členená na kapitoly, ktoré nie sú označené ani číslom ani názvom, ale ornamentom, ktorý lemuje obálku, čo je tiež veľmi zaujímavý prvok a odlišuje dielo od mnohých ostatných. Čo sa týka vnútorného členenia, zastavím sa pri niekoľkých pre mňa významných postavách a momentoch.

Hlavná postava Funny na mňa pôsobí ako obyčajný typ mladej ženy hľadajúcej svoje šťastie v živote. Musím sa priznať, že po tom, ako som čítala o hrdinkách právničkách, asistentkách, princeznách a pod., bola športovkyňa príjemným osviežením. Myslím, že jej chýba sebavedomie, ktoré by jej v mnohých situáciách mohlo pomôcť. Veľmi ju ovplyvnil vzťah s bývalým priateľom, no ostatní muži v jej živote zohrávajú skôr pozitívnu úlohu.

Rada by som vyzdvihla motív násilia, ktorý silno vystupuje za osudmi hlavných predstaviteľov a ovplyvnil ich osobnosť a správanie. Je zaujímavé sledovať, ako rôzne druhy násilia (domáce násilie, násilie páchané na partnerovi, šikana v práci...) vstupujú do života ľudí a oni sa s tým musia vyrovnať, ak chcú žiť ďalej. Veľmi cítiť autorkin postoj k násiliu, odmieta ho a odsudzuje ľudí, ktorí ho praktizujú z akýchkoľvek dôvodov.

Aby som spomenula hlavný motív diela a to je láska, musím nadviazať na začiatok recenzie. Kráľovskú svadbu som nespomínala náhodou. Celý príbeh mi tak trochu pripomína film Princ a ja, kedy "obyčajné" dievča dostane super úžasného bohatého chlapa. Tu mi nedá podotknúť, že dej je tak trochu jednoduchý na môj vkus, dokonca sa vyvíjal veľmi predvídateľne, no pri všetkých starostiach, ktoré teraz mám, to bola príjemná oddychovka.

Takže, ak si chcete trochu zarojčiť, či hľadáte lásku, určite siahnite po knižke Navždy. Keby som mala viac času, zhltla by som ju za dve hodiny. Veľmi sa teším na ďalšiu knižku od tejto autorky. Dúfam, že už budem mať na ňu viac času a vychutnám si ju v pohodičke :)
Moje hodnotenie: odporúčam

               😊 😊 😊 😊 - 

Kategória: novodobý ľúbostný román
Počet strán: 230 s.
ISBN: 978-80-972964-0-7
Jazyk: slovenský
Vydavateľstvo: Agromepa

Knihu som dostala od autorky ako darček a ako podklad pre recenziu, môžete si ju kúpiť TU. A jednu môžete vyhrať v súťaži na Instagrame :)

Moja posledná recenzia: Papierové mestá (John Green)



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Recenzia: Samoľúby vojvoda (Georgette Heyerová)

Ako som na tomto blogu už veľakrát spomínala, mám rada historické romány a ľúbostné príbehy typu Jane Austenová alebo sestry Br önteové... Takisto veľmi inklinujem k svetovému realizmu. Preto, keď som držala v knižnici túto knižku v ruke, vedela som, že sa mi bude páčiť. Príbeh je naozaj nenáročný. Zachytáva vzťahy mužov a žien v Anglicku so zameraním sa na slušné správanie a dodržiavanie etikety. Celý dej sa začne jednoduchým hľadaním životnej družky pre tak trochu namysleného vojvodu, skomplikuje sa cestou do Paríža a nakoniec všetko dobre dopadne a vyrieši sa to v poslednej kapitole. Skutočne niečo, čo vám prispeje k poobedňajšiemu oddychu za chmúrnych jarných dní, tak ako to bolo u mňa.  Hlavná postava Phoebe je klasicky silnou hrdinkou s názorom a predstavou, že na to, aby bola úspešná a sebestačná, muža naozaj nepotrebuje. Vo svojej podstate má pravdu, ale len dovtedy, kým sa nezamiluje a uvedomuje si, že napriek peniazom, ktoré si dokáže sama zaobstarať, nebude bez neh

Recenzia: Maliarova dcéra (Julie Klassenová)

Keď sa mladé dievča zamiluje, môže to mať neblahé následky. Niekedy musí bojovať o svoju lásku, inokedy zase odchádza so zlomeným srdcom. Vtedy jej ťažko vysvetlíte, že sa niečo nové naučila a čaká ju vyvolený, ktorý ešte ani nevie, že existuje. Ak sa ale celá situácia skomplikuje nechceným dieťaťom, je potrebné to čo najskôr vyriešiť. V dnešnej dobe dievčaťu bez problémov pomôžu rodičia a priatelia, ak je taká možnosť, či iná organizácia. Za čias Jane Austenovej by bola mladá dáma vylúčená zo spoločnosti a odkázaná len sama na seba. Klassenová nepochybne opäť predviedla svoj talent a ja ako jej veľký fanúšík to veľmi oceňujem. Príbeh ma zaujal už na začiatku. Vstupujeme in medias res a hneď sa ocitáme zoči voči problému, ktorý toto neohrozené žieňa musí vyriešiť - tehotenstvo bez manželstva. Do toho celého sa zamotá brat otca dieťaťa a celú situáciu vyrieši. Tu upozorňujem mojich sledovateľov na fakt, že celé riešenie mi pripadá nereálne. Akokoľvek zaujímavo je podaná zápletka,

Recenzia: Psia duša (W. Bruce Cameron)

"Neexistujú zlí psi, iba zlí ľudia. Psi potrebujú len lásku." Niekedy sa sama zamýšľam nad tým, čo sa s mojou dušou stane po smrti. Napadá mi niekoľko scenárov a to, že sa po smrti dostanem do iného tela, kým nesplním svoje poslanie, sa mi celkom pozdáva. Veď každý potrebuje nájsť zmysel života, inak by a na tomto svete zbláznil. A čo psi? S nimi je to ako? Priznávam, že knihu som si kúpila, lebo bola v zľave a ja som potrebovala doplniť objednávku, aby som mala poštovné zadarmo. Veľa ľudí ju chválilo, bola dokonca aj sfilmovaná, trailer sa mi páčil, tak som si povedala: Prečo nie? Na začiatku čítania som bola síce trochu skeptická a neverila, že sa dostanem až na koniec, ale potom som ju hltala. Nečakajte žiaden silný strhujúci príbeh, pri ktorom budete srdcervúco plakať. Kniha má nádhernú myšlienku a aj autorovi sa ju podarilo podať celkom sľubne, no nie je to trhák, na ktorý budete spomínať ešte veľa rokov. Jednoduché súvetia aj najlenivejšiemu čitateľovi