Minirecenzia: Láska slečny Elliotovej (Jane Austenová)

Jane Austenová patrí k mojim obľúbeným autorom a nikdy by som nepohrdla knižkou od nej. Preto som sa veľmi potešila, keď som si pod vianočným stromčekom našla túto útlu knižku. Nechcem sa o nej veľa rozpisovať a pravdupovediac ani neviem, čo by som vám o nej povedala, aby som ju riblížila čo najvernejšie a nezaujato.

Autorka je známa a uznávaná hlavne vďaka svojim majstrovským opisom a vykreslením charakterov postáv, ktoré sršia humorom a vtipnými poznámkami k jednotlivým udalostiam v deji. Z tohto hľadiska musím povedať, že nesklamala, naozaj som mala pocit, že vševediaci rozprávač. ktorého nám poskytla, nás bezpečne zaviedol do každého vzťahu, klebety, prostredia, minulosti... jednoducho, boli sme informovaní. Takže v tomto smere jej naozaj nemám čo vytknúť. Jemné vtipné postrehy z každodenného života na anglickom vidieku naozaj oceňujem a nakoľko ide o posledný dokončený román tejto autorky, som rada, že knižku vlastním, a to práve v okrasnom vydaní od vydavateľstva Slovart.

Príbeh ma však veľmi nezaujal. Keď sa odosobním od autorkiných spisovateľských kvalít a sústredím sa len na fabulu, nemôžem povedať, že ma zrovna veľmi oslovila. Dej je veľmi jednoduchý a predvídateľný. V podstate skončí dobre, ale osobne si myslím, že by sa tam dalo vsunúť viacero zápletiek, ktoré by spravili príbeh zaujímavejším. Mladé dievča, ktoré sa zamiluje do vojenského kapitána s ním po naliehaní priateľky zruší zasnúbenie a o osem rokov sa znova stretnú. Ich láska nepoľavila a napriek všetkým prekážkam (a tých bolo žalostne málo) sa nakoniec zosobášia. Musím sa priznať, že to nie je od autorky veľmi vynaliezavé. No vyvažuje to aspoň spisovateľkin talent vykresľovania postáv.

Ak ste teda literárny fajnšmeker, kniha vás istotne zaujme. No ak si chcete len oddýchnuť pri zaujímavom príbehu, nie som si istá, čo vám dielo ponúkne. Ale nechajte s prekvapiť. Ja som napríklad najskôr v§bec nevedela, kto je vlastne hlavnou hrdinkou príbehu.
Moje hodnotenie:     závisí od vkusu čitateľa

😊  😊  😊  -  -

Kategória: dobový ľúbostný román