Keď som naposledy držala v rukách knihu určenú pre young adult, zaprisahala som sa, že už nič podobné čítať nebudem. Šlo o knižku Papierové mestá, z ktorej som bola absolútne sklamaná a vyhodnotila som situáciu tak, že na tento typ literatúry som už zrejme stará :D. Lenže potom som otvorila skrinku, v ktorej ležala dávno zabudnutá ružová knižka, a tak som sa pri pohľade na tak krásnu obálku rozhodla, že toto musím skúsiť a spravila som dobre.

Napriek môjmu dobrému pocitu z prečítaného musím konštatovať, že knižka nejako neprekvapila. Čakáte lásku dvoch mladých ľudí s prekážkami a komplikáciami a presne toto tam nájdete. Myslím, že odkaz, ktorý nám dielo ponúka, pochopí každý. Čo ale chcem vyzdvihnúť, je rozvoj postáv. Napriek tomu, že to tam všetko čakáte, je super, že sa zo zlého chlapca stane najlepších muž na svete vďaka dobrote svojej partnerky. Je fajn, že sa mladým ľudom dáva za vzor práve toto.

Teraz možno trocha pomimo... Všimla som si, že každá (ak je to inak, rada sa nechám opraviť) kniha pre mladých ľudí obsahuje motív smrti. Či už ide o nejakú chorobu alebo nehodu alebo samovraždu... Depresie a nepochopenie zohrávajú v diele hlavnú úlohu a viem, že mnohí mladší sa tak aj cítia, ale nepríde mi správne ukazovať tieto veci ľudom, ktorí svoje myslenie len vyvíjajú. Mnohí to majú ťažké, to je samozrejme a mnohí si za svoj krátky život toho najočakávanejšie prežili až až, ale pre viacerých ide o pseudoproblémy, ktoré povýšili na existenčné. V dospelosti sa stretnú s mnohými závažnejšími vecami, s ktorými budú musieť bojovať a potom to nezvládajú. Neviem, prečo smrť, depresie a rebelskosť pchať do každej knihy pre mladých.

Inak hodnotím dielo veľmi pozitívne. Oddýchla som si pri čítaní a to je momentálne moje jedine kritérium pri zvládaní trojmesačného syna. Určite po nej siahnite, ak turizme po troche romantiky.
Moje hodnotenie:     odporúčam

😊  😊  😊  😊  -

Kategória:  young adult
Počet strán: 323 s.
ISBN: 978-80-551-5328-5

Knihu som kúpila v kníhkupectve iPark.sk, ale kúpite ju aj TU.

Moja posledná recenzia: Navždy (Maya Sinay)

1. Článok ma zaujal, pretože viem, že tú knihu kupovala kamarátka spolužiačke a keď som pracovala v kníhkupectve, pár ľudí si ju kúpilo.
    Ja som Papierové mestá čítala minulý rok a mala som z nich úplne iný dojem ako ty; práveže sa mi to páčilo a to i napriek tomu, že YA ma moc neláka/la. Ešte aj An Abundance of Katherines bola dobrá.
    V každom prípade, keď budem najbližšie v knižnici, možno dám Tisíc chlapčenských bozkov šancu :)

OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Mať obrovskú knižnicu u seba doma je snom asi každého knihomoľa. Predstavujeme si steny plné poukladaných kníh, jednu celú miestnosť len s knihami a divánom, na ktorom by sme trávili dlhé zimné večery. Lenže z kapacitných a finančných dôvodov to mnohým z nás nie je dopriate. V trojizbovom byte s malým dieťaťom asi ťažko nájdem prázdnu miestnosť, do ktorej by som uložila svoje poklady. Preto som sa rozhodla ponechať si len také knihy, ktoré považujem za svoje srdcovky alebo majú pre mňa inú citovú hodnotu a zvyšných sa zbaviť. Niektoré som darovala, ale čo s tými, ktoré som už prečítala a nemám ich komu dať? Tak ako asi väčšina siahnem po internetových stránkach s inzerátmi (bazoš, Modrý koník, Facebook...). Lenže tu sa neponúkajú len knihy, ale hlavné iné veci, preto sa môže stať, že vaša kôpka sa nebude tak rýchlo zmenšovať.

Každý človek hľadá zmysle života, či už vedome alebo sa tvári, že pre nič nežije. Každý dúfam, že časom nájde svoje stratené dve ruky a nohy. Svoju polovičku, kus svojho srdca a mysle... Niekto má také šťastie, že sa mu to podarí niekoľkokrát za život, a pretože láska má mnoho podôb, Jude a Noe nám ich všetky ukážu.

Neviem, či aj vy máte ten pocit, ale pri knihe, ktorá je populárna, mám tak trochu strach, že práve ja budem ten jedinec, ktorému sa to nebude páčiť a bude nadávať na zbytočne vyhodené peniaze. Som neskonale vďačná za to, že to tak nie je. Kniha je perfektná. Vrelo ju odporúčam.
Jude a Noe sú dvojčatá, ktoré majú spoločný nie len prenatálny vývoj, ale aj myseľ a dušu. Autorka nádherne ukazuje, ako sa mladý človek vyvíja fyzicky aj emocionálne. Nie vždy si uvedomujeme blízkosť svojho súrodenca a nie sme vďační za to, že ho máme a neprejavujeme lásku, akú by si zaslúžil. Vznikajú z toho medzi nami zbytočné problémy, ktoré sa dajú vyriešiť v tých lepších prípadoch jednoduchým r…

Stratiť blízkeho človeka a žiť ďalej... S výčitkami svedomia, osamelí, v slzách a bez zmyslu života. Všetko akoby potemnie a nič nemá takú farbu ako kedysi. Nie každý je taký silný, aby sa cez túto stretu dostal rýchlo. Niekedy to trvá trochu dlhšie, niekedy vám musí niekto pomôcť, inak by ste to nezvládli, niekedy jednoducho musíte spadnúť zo strechy...
Čo bolo potom? To je častá otázka, ktorú si kladieme po skončení každého filmu či knihy. Ako to teda pokračovalo? Aj ja sa to zakaždým pýtam a po knihe Predtým, ako som ťa poznala som mala možnosť prečítať si, Čo bolo potom. Musím sa priznať, že kniha ma vôbec nesklamala, ale ani neohúrila tak, ako by som to očakávala. Pocity smútku, depresia, snaha začať život odznova. To sú všetko veci, ktoré nám tak nejako logicky vyplývajú zo záveru prvej časti. Takže to, že ich tam nachádzame, nie je vôbec prekvapujúce.