Preskočiť na hlavný obsah

Best quotes

Zdravím vás všetkých :) Nakoľko v poslednej dobe vychádzali len recenzie, aj to len zriedkavo, lebo som mala zhon v práci, rozhodla som sa vytvoriť niečo úplne nové. Aj keď... tento blog je ešte len v plienkach, takže všetko, čo tu vymyslím, bude nové. Počas pôsobenia blogu mám prečítaných 5 kníh a ja som sa rozhodla, že z každej vyberiem jeden citát, ktorý ma najviac oslovil resp. som si z neho niečo odniesla do života a trošku vám priblížim, ako na mňa zapôsobil a ako si ho ja vysvetľujem.




1.ZÁZRAKY OBYČAJNÝCH ĽUDÍ (Amanda Leducová)


,,Normálni ľudia nie sú ničím zvláštni. To chceš? Naozaj túžiš byť obyčajným človekom?"

-Samovi sa prihovára týmito slovami jeho duchovný otec a vtedy Sam hodnotí svoj postoj k životu. Trochu mi to pripomína dielo Jozef Mak (človek milión si... atď.). Pamätám si základnú školu: každý chcel byť niečim výnimočný, každý chcel niečo dokázať a odlišovať sa od iných, no teraz mám pocit, že len chceme žiť obyčajný život a byť neviditeľní. Len aby sme neboli na očiach a stredobodom pozornosti, len aby sme mali pokoj. Leducová nás nenúti týmto výrokom zmeniť svoje myslenie, len nám ponúka priestor na premýšľanie. Jedna malá nevinná otázka, ktorá akoby sa mi vrývala do mozgu. Naozaj chceš len sedieť v kúte a nechať ostatných, aby žili tvoj život? Mojím životným cieľom nie je vyniknúť ani zažívať neuveriteľné adrenalínové zážitky, no prebleslo mi mysľou, že by to mohlo byť aj inak. Že v tom mojom obyčajnom živote by mohli byť aj INÉ dni :)
Recenzia Zázraky obyčajných ľudí

2.KÝM SA NEROZLÚČIM (Susan Spencerová-Wendelová)

,,Ak nevieš zmeniť situáciu, zmeň postoj!"

-tento citát sa v poslednej dobe stal mojím mottom :D V živote sa stretnete so situáciami, ktoré jednoducho nevyriešite, lebo to nie je vo vašich silách. A teraz nehovorím len o dôležitých veciach, ale aj o každodenných prekážkach, ktoré vám môžu zmeniť náladu a skaziť vám celý deň. Už len to, že ráno zaspíte, vám skomplikuje inak bežnú rannú rutinu. A vtedy to začína: nadávate, nič sa vám nedarí a v podobnom duchu sa nesie aj vaše správanie počas nasledujúcich hodín. No a keďže človek je tvor bio-psycho-sociálny a stretáva sa inými ľuďmi, prenášame túto svoju negativitu na ostatných. Nie je to od nás pekné. Preto, ak sa vám niečo nepodarilo, povedzte si, že viete, ako to nemáte robiť. Ak ste zmeškali bus, asi potrebujete viac času ráno a na druhý deň si nastavíte budík o päť minút skôr. Ak si roztrhnete blúzku, tak je pravdepodobne čas na to, aby ste si kúpili novú a krajšiu. Pochopiteľne, ak sa stane nejaké nešťastie, veľmi vám tento citát nepomôže a môžete si ho omieľať stále dookola, no sú príležitosti, kedy sa z vás na chvíľu stane iný človek. Aj vďaka Susan.
Recenzia Kým sa nerozlúčim




3.PREDTÝM AKO SOM ŤA POZNALA (Jojo Moyesová)

,,Vedomosti ti dávajú moc."

-nemyslím si, že za tým všetci vidíme to isté :) ja osobne sa na vedomosti v tomto ponímaní nepozerám ako na hordu učebníc a skrípt a titulov, ale na poznanie aj v tom najzákladnejšom slova zmysle. Možno teraz budem pôsobiť veľmi prakticky a mnohí ma za to budete odsudzovať, no predstavte si návštevu napr. úradu práce. Keď viete, do ktorých dverí máte vojsť, koho sa na ktoré dokumenty opýtať a čo konkrétne doniesť, zaberie vám táto návšteva minimálne o hodinu menej vášho času, ako by to bolo v prípade, že nemáte žiadne informácie. Podobne to funguje v banke, na pošte, v obchode, v škole... Ak viete, aká choroba sa zvykne vyskytovať v destinácii, do ktorej cestujete, dáte sa očkovať.   Ak máte dostatočné množstvo poznatkov o svojom tele, viete včas spozorovať nežiadúce zmeny a možno si tým zachránite život (ok, teraz možno preháňam, ale prečo neísť do extrémov? :). Vedieť niečo alebo vedieť niečo urobiť z nás činí samostatného človeka, ktorý nie je odkázaný na iných, ak nevyhnutné nemusí byť. Nepredstavujte si moc, ako moc nad inými, ale ako moc nad sebou.
Recenzia Predtým ako som ťa poznala

4.ČO BOLO POTOM (Jojo Moyesová)

,,Nikdy sa nedá vedieť, čo sa stane, keď človek spadne z veľkej výšky." 

-Lou padla zo strechy jedného londýnskeho domu a paradoxne toto nešťastie sa stalo pre ňu nakoniec šťastím. Neviem, ako vy, ale ja sa nebojím, keď mám pocit, že padám (fyzicky, pracovne, psychicky...). Beriem to ako takú facku od života, možnosť pozrieť sa na veci znova a z inej perspektívy, teda tej nižšej, pochopiteľne. Nemusí sa vám všetko v živote podariť tak, ako by ste si predstavovali a vy potom padáte na úplné dno a neviete, čo sa s vami stane a ako to všetko prekonáte. Je to hrozný pocit, ale ako som už bývala spomínala v recenzii k tejto knihe, dá sa ísť len jedným smerom. HORE :)
Recenzia Čo bolo potom

5.MŔTVE DIEVČA NEKLAME (Jay Asher)


    ,,Nik si nevie predstaviť, akú rolu hrá v živote druhých. Často o tom nemáme ani potuchy. Napriek tomu si na svoje správanie nedávame pozor."

-musím sa priznať, že práve táto kniha mi ukázala, že už nemám veka na to, aby som rozumela stredoškolákom. A to nie som od nich oveľa staršia. Hannah sa nechala ovplyvniť ľuďmi, ktorí ani nevedeli, že sa jej dotýkajú, že menia jej život. Myslela som si, bože, to je ale hlúpe dievča, prečo si to tak berie k srdcu? Napriek tomu, že sa mne osobne jej reakcia zdala prehnaná, v tomto má pravdu. Ako ja môžem vedieť, že som dnes svojím úsmevom niekomu nezlepšila deň, alebo či som svojou mrzutou náladou neposunula niekoho ešte viac na dno, ako bol? Ani si neuvedomujeme, ako veľmi ovplyvňujeme život ostatným. Hannah nás vyzýva, aby sme si na to dávali pozor. Aby sme vnímali ľudí okolo seba a vysielali ich smerom skôr tú pozitívnu energiu. Nemyslím, že by sa niekto kvôli našej panovačnosti chce hneď zabiť, ale nemusíme byť tá posledná kvapka v mori jeho nešťastia. Vždy si budem dávať pozor na to, ako na ľudí pôsobím, a či im moja prítomnosť pomáha.
Recenzia Mŕtve dievča neklame

Peťa :)

Práve čítam: Učiteľova dcéra (Julie Klassenová)
Môj instagram: @petah.468_booklover

Môj posledný článok: Knihy, ktoré ma naučili čítať
Moja posledná recenzia: Čo bolo potom (Jojo Moyesová)

Knihy môžete zakúpiť tu:
Mŕtve dievča neklame
Knihy kúpite aj na Martinus.skMartinus.sk

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Recenzia: Samoľúby vojvoda (Georgette Heyerová)

Ako som na tomto blogu už veľakrát spomínala, mám rada historické romány a ľúbostné príbehy typu Jane Austenová alebo sestry Br önteové... Takisto veľmi inklinujem k svetovému realizmu. Preto, keď som držala v knižnici túto knižku v ruke, vedela som, že sa mi bude páčiť. Príbeh je naozaj nenáročný. Zachytáva vzťahy mužov a žien v Anglicku so zameraním sa na slušné správanie a dodržiavanie etikety. Celý dej sa začne jednoduchým hľadaním životnej družky pre tak trochu namysleného vojvodu, skomplikuje sa cestou do Paríža a nakoniec všetko dobre dopadne a vyrieši sa to v poslednej kapitole. Skutočne niečo, čo vám prispeje k poobedňajšiemu oddychu za chmúrnych jarných dní, tak ako to bolo u mňa.  Hlavná postava Phoebe je klasicky silnou hrdinkou s názorom a predstavou, že na to, aby bola úspešná a sebestačná, muža naozaj nepotrebuje. Vo svojej podstate má pravdu, ale len dovtedy, kým sa nezamiluje a uvedomuje si, že napriek peniazom, ktoré si dokáže sama zaobstarať, nebude bez neh

Recenzia: Maliarova dcéra (Julie Klassenová)

Keď sa mladé dievča zamiluje, môže to mať neblahé následky. Niekedy musí bojovať o svoju lásku, inokedy zase odchádza so zlomeným srdcom. Vtedy jej ťažko vysvetlíte, že sa niečo nové naučila a čaká ju vyvolený, ktorý ešte ani nevie, že existuje. Ak sa ale celá situácia skomplikuje nechceným dieťaťom, je potrebné to čo najskôr vyriešiť. V dnešnej dobe dievčaťu bez problémov pomôžu rodičia a priatelia, ak je taká možnosť, či iná organizácia. Za čias Jane Austenovej by bola mladá dáma vylúčená zo spoločnosti a odkázaná len sama na seba. Klassenová nepochybne opäť predviedla svoj talent a ja ako jej veľký fanúšík to veľmi oceňujem. Príbeh ma zaujal už na začiatku. Vstupujeme in medias res a hneď sa ocitáme zoči voči problému, ktorý toto neohrozené žieňa musí vyriešiť - tehotenstvo bez manželstva. Do toho celého sa zamotá brat otca dieťaťa a celú situáciu vyrieši. Tu upozorňujem mojich sledovateľov na fakt, že celé riešenie mi pripadá nereálne. Akokoľvek zaujímavo je podaná zápletka,

Recenzia: Psia duša (W. Bruce Cameron)

"Neexistujú zlí psi, iba zlí ľudia. Psi potrebujú len lásku." Niekedy sa sama zamýšľam nad tým, čo sa s mojou dušou stane po smrti. Napadá mi niekoľko scenárov a to, že sa po smrti dostanem do iného tela, kým nesplním svoje poslanie, sa mi celkom pozdáva. Veď každý potrebuje nájsť zmysel života, inak by a na tomto svete zbláznil. A čo psi? S nimi je to ako? Priznávam, že knihu som si kúpila, lebo bola v zľave a ja som potrebovala doplniť objednávku, aby som mala poštovné zadarmo. Veľa ľudí ju chválilo, bola dokonca aj sfilmovaná, trailer sa mi páčil, tak som si povedala: Prečo nie? Na začiatku čítania som bola síce trochu skeptická a neverila, že sa dostanem až na koniec, ale potom som ju hltala. Nečakajte žiaden silný strhujúci príbeh, pri ktorom budete srdcervúco plakať. Kniha má nádhernú myšlienku a aj autorovi sa ju podarilo podať celkom sľubne, no nie je to trhák, na ktorý budete spomínať ešte veľa rokov. Jednoduché súvetia aj najlenivejšiemu čitateľovi