Preskočiť na hlavný obsah

Best quotes 2

Po dlhom čase som sa rozhodla znova sa pustiť do formátu, ktorý sa vám tak veľmi páčil. Opäť som zhrnula päť najkrajších výrokov z kníh, ktoré som mala možnosť prečítať a ukázať vám, čo som si z diel odniesla. Znova vám priblížim, ako som výrok pochopila ja a ako sa dá aplikovať na život.


1. NEZMAZATEĽNÝ DOJEM (Tamera Alexanderová)


,,Tak, ako hotový obraz pozostáva zo stoviek ťahov štetcom, človeka tvoria životné skúsenosti, tak dobré ako i zlé. A bez znalosti toho, čo človek prežil, nie je možné opravdivo ho spoznať a prijať takého, aký je."

-veľakrát odsúdime človeka za jeho správanie. Nepáči sa nám, čo hovorí, ako sa správa k ostatným a aké má názory. Často to zohráva úlohu v našom vnímaní toho človeka. Lenže nie vždy toho dotyčného aj naozaj spoznáme. Vieme vôbec, čo ho donútilo správať sa tak, ako sa správa? Neobťažujeme sa zoznámiť sa s ním a dozvedieť sa o ňom pravdu. Len vtedy, keď zistíme, aké životné skúsenosti tvoria jeho život, tak až vtedy ho naozaj môžeme pochopiť a priblížiť sa mu.

2. AKO VYLIEČIŤ ZLOMENÉ SRDCE (Anna Bellová)

,,Občas zabúdam, že nejde len o to, čo robia iní. Každý by sa mal sústrediť na vlastnú cestu a vlastné pocity."

-je to tak. Stále niečo riešime a snažíme sa byť s každým zadobre. Na jednej strane je fajn, že pomáhame ostatným, lenže potom sa nestaráme sami o seba a zabúdame na svoje pocity. Životom iných ľudí doslova žijeme svoje dni. Nechcem teraz, aby som sa starala len a len o seba, ale možno by nezaškodilo viac sa zamyslieť nad sebou. Pretože len vtedy, keď ste vy v pohode, môžete pomôcť ostatným.

3. SPOVEĎ MÁRIE ANTOINETTY (Juliet Grey)

,,Až v utrpení si človek uvedomí, kým je."

-stále sa len vystatujeme tým, akí sme dobrí ľudia, ako pomáhame druhým, ako sa dokážeme obetovať pre rodinu, ako... a pod. Lenže to, akí naozaj sme, sa prejaví vtedy, keď nemáme ideálne podmienky pre náš život. Akonáhle sa zhorší naša životná či finančná situácia, sme pod tlakom, máme toho veľa v práci, ochorieme, už to nie je také ružové. Vtedy si uvedomíme aj vlastný život a vlastné hodnoty a problémy. Pri zvládaní ťažkých životných situácií sa prejavuje naša osobnosť v plnom prúde a niekedy si ani neuvedomíme, čoho všetkého sme schopní a to nie len v tom pozitívnom, ale predovšetkým v tom negatívnom slova zmysle. 

4. VRÁSKY Z LÁSKY (Ricki Schultzová)

,,V živote platí, že debil niekedy zostane debilom."

-nezvyknem byť vulgárna, ale tu musím uznať autorke pravdu. Ja som taký životný optimista v tom, že ľudia sa menia a v každom je niečo dobré, ale zmýlila som sa. Keď je niekto zákerný, tak je naozaj zákerný, keď nevie byť milý, tak naozaj nevie byť milý, keď ide po peniazoch a svojom úspechu na úkor iných, tak je to naozaj tak. Myslím, že by sme mali prijať ľudí takých, akí sú a snažiť sa ich síce zmeniť k lepšiemu, ale ak sa to nedá, nechať ho, nech je taký, aký je.

5. TEN PRAVÝ, KTORÉHO NECHCEM (Alexandra Potterová)

,,Jediní ľudia, ktorí sa nikdy nepotknú, sú tí, ktorí sa nikdy o nič nepokúsia."

-zamyslime sa nad tým, koľkokrát sme niečo vo svojom živote neurobili len preto, že sme sa báli alebo to bolo pre nás nepríjemné. Niekedy sa naozaj oplatí dostať sa zo svojej zóny komfortu a skúsiť urobiť niečo riskantné... V budúcnosti by sa to mohlo naozaj vyplatiť a nadávali by sme si, že sme to vtedy mohli vyskúšať a dnes by bolo všetko úplne ináč. Môže sa stať, že to nevyjde a budeme musieť niesť následky, ale je potrebné si dať všetky fakty na misky váh a rozhodnúť sa, či to za ten risk stojí alebo nie.
Posledné Best quotes: Best quotes

Knihy môžete zakúpiť na Martinus.sk...pripravila som pre vás aj odkazy na jednotlivé tituly:

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Recenzia: Samoľúby vojvoda (Georgette Heyerová)

Ako som na tomto blogu už veľakrát spomínala, mám rada historické romány a ľúbostné príbehy typu Jane Austenová alebo sestry Br önteové... Takisto veľmi inklinujem k svetovému realizmu. Preto, keď som držala v knižnici túto knižku v ruke, vedela som, že sa mi bude páčiť. Príbeh je naozaj nenáročný. Zachytáva vzťahy mužov a žien v Anglicku so zameraním sa na slušné správanie a dodržiavanie etikety. Celý dej sa začne jednoduchým hľadaním životnej družky pre tak trochu namysleného vojvodu, skomplikuje sa cestou do Paríža a nakoniec všetko dobre dopadne a vyrieši sa to v poslednej kapitole. Skutočne niečo, čo vám prispeje k poobedňajšiemu oddychu za chmúrnych jarných dní, tak ako to bolo u mňa.  Hlavná postava Phoebe je klasicky silnou hrdinkou s názorom a predstavou, že na to, aby bola úspešná a sebestačná, muža naozaj nepotrebuje. Vo svojej podstate má pravdu, ale len dovtedy, kým sa nezamiluje a uvedomuje si, že napriek peniazom, ktoré si dokáže sama zaobstarať, nebude bez neh

Recenzia: Maliarova dcéra (Julie Klassenová)

Keď sa mladé dievča zamiluje, môže to mať neblahé následky. Niekedy musí bojovať o svoju lásku, inokedy zase odchádza so zlomeným srdcom. Vtedy jej ťažko vysvetlíte, že sa niečo nové naučila a čaká ju vyvolený, ktorý ešte ani nevie, že existuje. Ak sa ale celá situácia skomplikuje nechceným dieťaťom, je potrebné to čo najskôr vyriešiť. V dnešnej dobe dievčaťu bez problémov pomôžu rodičia a priatelia, ak je taká možnosť, či iná organizácia. Za čias Jane Austenovej by bola mladá dáma vylúčená zo spoločnosti a odkázaná len sama na seba. Klassenová nepochybne opäť predviedla svoj talent a ja ako jej veľký fanúšík to veľmi oceňujem. Príbeh ma zaujal už na začiatku. Vstupujeme in medias res a hneď sa ocitáme zoči voči problému, ktorý toto neohrozené žieňa musí vyriešiť - tehotenstvo bez manželstva. Do toho celého sa zamotá brat otca dieťaťa a celú situáciu vyrieši. Tu upozorňujem mojich sledovateľov na fakt, že celé riešenie mi pripadá nereálne. Akokoľvek zaujímavo je podaná zápletka,

Recenzia: Psia duša (W. Bruce Cameron)

"Neexistujú zlí psi, iba zlí ľudia. Psi potrebujú len lásku." Niekedy sa sama zamýšľam nad tým, čo sa s mojou dušou stane po smrti. Napadá mi niekoľko scenárov a to, že sa po smrti dostanem do iného tela, kým nesplním svoje poslanie, sa mi celkom pozdáva. Veď každý potrebuje nájsť zmysel života, inak by a na tomto svete zbláznil. A čo psi? S nimi je to ako? Priznávam, že knihu som si kúpila, lebo bola v zľave a ja som potrebovala doplniť objednávku, aby som mala poštovné zadarmo. Veľa ľudí ju chválilo, bola dokonca aj sfilmovaná, trailer sa mi páčil, tak som si povedala: Prečo nie? Na začiatku čítania som bola síce trochu skeptická a neverila, že sa dostanem až na koniec, ale potom som ju hltala. Nečakajte žiaden silný strhujúci príbeh, pri ktorom budete srdcervúco plakať. Kniha má nádhernú myšlienku a aj autorovi sa ju podarilo podať celkom sľubne, no nie je to trhák, na ktorý budete spomínať ešte veľa rokov. Jednoduché súvetia aj najlenivejšiemu čitateľovi