Recenzia: Ten pravý, ktorého nechcem (Alexandra Potterová)

Hľadaním toho pravého sa zaoberá väčšina žien a nie každej sa to podarí. Keď už pána dokonalého nájde, všemožne sa ho snaží udržať. Aj ja sa pre svojho manžela stále krášlim, aby nemal pocit, že som voči jeho záujmu ľahostajná. Lenže často vo vzťahoch vzniká aj opačný problém. Niekedy je to tak, že o dotyčného človeka nemáte záujem a ak to z jeho strany nie je také isté, radi by ste sa jeho pozornosti zbavili.

Presne som vedela, do čoho idem, keď som si prečítala anotáciu na prebale knihy. Musím sa priznať, že ma dielo ktovieako neoslovilo. Teda, niežeby to bola vyslovene nuda alebo som tam nenašla nič zaujímavé, ale dej bol veľmi predvídateľný. Vedela som, ako to skončí, nenašla som tam nič prekvapujúce, žiaden nečakaný obrat ani nič podobné. Trochu mi tam prekážala poverčivosť či mágia, ale je to súčasť života postáv a zohráva to svoju úlohu.

V podstate šlo o tradičnú americkú romantickú komédiu. Takto si predstavujem film v sobotu poobede alebo pri vianočnom stromčeku. Všimla som si vývoj postáv, no je tak nepatrný, že ani nevnímam, že ide o román. Hlavná postava Lucy sa odosobní od svojho vysnívaného typu muža a posunie sa ako osobnosť.

Celé dielo bolo v pohode, ale veľmi sa mi nepáčil ľahostajný prístup vydavateľstva ku knižke. Našla som veľa preklepov a gramatických chýb. Myslím si, že toto by sa skutočne dobrému vydavateľovi nemalo stávať. Nejde mi to do hlavy, lebo vyslovene šlo o zlé skloňovanie, chýbalo veľa čiarok a podobne. Niektoré vety sa mi javili tak, akoby ich prekladal Google Translator a nikto sa neobťažoval ich skontrolovať. Možno si myslíte, že som perfekcionista, ale rušilo ma to pri čítaní.

Ak si chcete pri čítaní oddýchnuť, tak po nej rozhodne siahnite. Dej vôbec nie je zložitý, rozumieť budete všetkým slovám a ak vás nebudú drobné nedostatky vyrušovať, určite dielo oceníte lepšie ako ja.
Moje hodnotenie:  závisí od vkusu čitateľa

😊  😊  😊   -  -

Kategória: novodobý ľúbostný román