Minirecenzia: Spoveď Márie Antoinetty (Juliet Grey)

Posledné dni pred smrťou nútia človeka premýšľať nad tým, čo sa mu v živote podarilo, čo zanedbal, akých ľudí stretol a či necháva niečo alebo niekoho na tomto svete. Bilancujeme svoj život zo všetkých strán a osobne dúfam, že až príde môj čas a budem mať priestor na to, aby som si zosumarizovala svoje konanie, nebudem sklamaná sama zo seba a budem si môcť povedať, že som žila dobrý život.
Mária Antoinetta mala toho času na premýšľanie oveľa viac. Preto aj ten názor. Slovo spoveď znamená zdôverenie sa niekomu. Odsúdenému človeku sa dáva táto možnosť pred smrťou, aby sa zmieril s bohom, v ktorého verí a dostal sa tak na druhý svet s čistým svedomím. Ako čitateľka som mala možnosť nazrieť do tohoto intímneho aktu takej slávnej kráľovnej, akou bola ona.
Dej sa v podstate točil len okolo nevyhnutného konca, ktorý čakal na kráľovský pár. Napriek snahe a pokusom sa im nepodarilo utiecť a zachrániť si život. Boli väznení v Paríži a za ten čas si toho prežili naozaj veľa a to nie len ako jednotlivci, ale aj ako rodina. Dôležité ale je, že zostali spolu a nemuseli sa za seba hanbiť. Obvinenia, ktoré na nich valili počas súdu boli naozaj opovrhnutiahodné. Nedokážem z historického hľadiska správne posúdiť, nakoľko sa autorka nechala ovplyvniť pravdou a nakoľko svojou fantáziou.

V každom prípade musím pochváliť autorku za pútavý štýl, ktorý zvolila. Dovolím si povedať, že táto posledná kniha ma zaujala najviac z celej trilógie. Bohužiaľ, a to je mínus, ktoré jednoducho musím spomenúť, sa ani tentokrát nevyhnete celkom dlhých opisov. Spomaľuje to dej a bez nich by mala kniha tak o polovicu menší rozsah. Niekedy ma to dokonca nudilo, takže to považujem za niečo, čo tam skutočne nemuselo byť a dej by nestratil na svojej hodnote.
Moje hodnotenie:    odporúčam

😊  😊  😊  😊  -

Počet strán: 342 s.